kancelaria@przetwarzaniedanych.pl

Kancelaria na Facebooku

Kancelaria na Linkedin

E-mailing

Za mailing uznaje się przesyłanie informacji handlowej za pomocą poczty elektronicznej (e-mail). Nie brakuje opinii, iż to właśnie e-mailing jest najskuteczniejszym i najtańszym narzędziem reklamy w Internecie. Wpływa na to łatwość korzystania z poczty elektronicznej, niski koszt i szybkość e-maili.

Mailing – przekazywanie informacji handlowej do oznaczonych odbiorców za pomocą poczty elektronicznej, ale też na forach, portalach społecznościowych.

  1. Newsletter

E-maile bardzo często mają też postać newslettera – jest to rodzaj biuletynu skierowanego do kręgu klientów lub potecjalnych klientów. Mogą one przypominać i zachęcać subskrybentów do powtórnego odwiedzania strony WWW danego przedsiębiorcy, informować o swoich produktach, budować lojalność wśród istniejących klientów.

Aby w ogóle rozpocząć dialog z internautą, a potem móc go kontynuować, reklamodawca w pierwszej kolejności musi uzyskać jego zgodę na przesłanie reklamy poprzez e-mail.

  1. Warunki uzyskania zgody na przesłanie e-mailingu

Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie informacji, w szczególności udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.

Zgoda odbiorcy nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści oraz może być odwołana w każdym czasie. W milczeniu odbiorcy  nie można upatrywać dorozumianej  zgody na przesłanie informacji handlowej.

Należy podkreślić, że samemu udostępnieniu adresu elektronicznego musi towarzyszyć zgoda na przesyłanie na ten adres informacji handlowych.

Zgoda musi więc obejmować przesyłanie informacji handlowej za pomocą konkretnego środka komunikacji elektronicznej wobec tego zgoda na przesyłanie wiadomości e-mail nie oznacza możliwości przesyłania informacji handlowych na telefon komórkowy.

Przykładowo adres elektroniczny wykorzystywany w kontakatch zawodowych lub też podany na firmowych stronach internetowych nie może być wykorzystywany do wysłania informacji handlowej bez wyraźnej zgody na ten rodzaj komunikacji.

Ponadto zgodna na przesyłanie informacji handlowych nie może wynikać ze zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. W treści formularza klauzula zgody na przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną powinna być wyodrębniona od klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: