kancelaria@przetwarzaniedanych.pl

Kancelaria na Facebooku

Kancelaria na Linkedin

Usprawiedliwiony cel

butic buty

Stoję w kolejce, przystępując z nogi na nogę, bo oczywiście jak zwykle się śpieszę. Myślę więc, aby szybko zapłacić za upatrzoną nową parę butów i lecieć dalej. No wreszcie moja kolej. Miła dziewczyna bardzo uprzejmie pyta czy mam już kartę klienta ich sklepu. No nie mam, tej jeszcze nie mam. Zwykle odmawiam zakładania kolejnej arcy atrakcyjnej karty, bo wiąże się to z wypełnianiem formularza, a ja przecież nie mam czasu. Jednak sprzedawczyni jest bardzo uprzejma, zachęca, kusi rabatami i okazjami. Buty to moja słabość więc godzę się a nuż trafią się jakieś specjalne okazje. Ech ten marketing.

Sprzedawczyni wręcza mi formularz do wypełnienia. Mówi, że zajmie mi to chwilę, trzeba tylko wpisać kilka swoich danych osobowych i własnoręcznie podpisać. Nie jestem przecież przeciętnym konsumentem, formularze oglądam dokładnie, sprawdzam klauzule choćby dla zaspokojenia zawodowej ciekawości.

Widzę więc miejsca na wpisanie danych osobowych, potem klauzulę informacyjną, dalej zgodę na udostępnianie moich danych innym podmiotom, tego okienka nie zaznaczam. Jeszcze tylko zgoda na przesyłanie informacji o rabatach pocztą elektroniczną, to akurat ważne, żeby być na bieżąco z ofertą zwłaszcza tą specjalną. Tutaj wyrażam zgodę.

Coś około 5 minut i jestem szczęśliwą posiadaczką kolejnej karty klienta.

Zbierając ode mnie dane osobowe sklep poinformował mnie, kto będzie administrował momi danymi, gdzie znajduje się jego siedziba. Poinformował mnie tekże, że moje dane osobowe  będą przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług.

Moje dane osobowe w celu marketingu własnego przetwarzane więc będą przez administratora danych w oparciu o przesłankę usprawiedliwionego celu oraz zgodę.

Ustawa wyraźnie stanowi, że za prawnie usprawiedliwony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni produktów lub usług administratora danych.

Zgoda jest jednak niezbędna w przypadku przesyłania osobom fizycznym informacji handlowej drogą elektroniczną czy składania ofert konsumentom.

Marketing bezpośredni produktów lub usług jest ważną przesłanką przetwarzania danych osobowych mimo, iż swoboda przetwarzania danych osobowych z powołaniem na tę przesłankę nie jest jednak pełna.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: