+48 506 409 619

kancelaria@przetwarzaniedanych.pl

Newsletter

Z badań marketingowych wynika, że e-mailing jest jednym z najskuteczniejszych i najtańszych narzędzi reklamy w Internecie. E-mail reklamowy to pewna treść reklamowa w formie tekstowej lub graficznej przekazywana za pomocą poczty elektronicznej. Łatwość korzystania z poczty elektronicznej, niski koszt i szybkość e-maili sprawia, że ta forma komunikacji z klientem jest w tej chwili jedną z bardziej popularnych.

E-maile mogą być wysyłane miedzy innymi w postaci newslettera (news-wiadomości, letter – list), który jest rodzajem biuletynu wysyłanego do klientów lub potencjalnych klientów. Newsletter informujący o produktach lub usługach ma na celu budowanie więzi z klientem i tym samym bazy klientów lojalnych.

W chwili obecnej właściwie trudno wyobrazić sobie stronę internetową bez newslettera czy biuletynu. Ta forma komunikacji z klientem stała się bardzo powszechna a w Internecie znajdziemy płatne jak i darmowe programy do rozsyłania newsletterów. Znajdziemy też firmy, które przy pomocy Internetu (online) świadczą usługi w zakresie e-mail marketingu oraz udostępniają narzędzia w postaci systemów do prowadzenia i kontrolowania kampanii marketingowych e-mail oraz innymi środkami komunikacji elektronicznej.

Jak wiadomo podstawą powodzenia akcji marketingowych prowadzonych przy pomocy newslettera jest lista adresów e-mail. Listę subskrybentów najczęściej pozyskuje się przy pomocy umieszczonego na stronie www formularza zapisu na newsletter. Każdy właściciel bazy danych gromadzonych w ten sposób staje się administratorem danych osobowych (ADO) w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych. Zobowiązany jest w związku z tym faktem do wypełnienia szeregu obowiązków przewidzianych dla administratora danych osobowych w/w ustawą. Jednym z takich obowiązków jest zgłoszenie zbioru danych osób zamawiających wiadomości newsletter za pośrednictwem strony internetowej do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych osobowych.

Ponadto, o czym często właściciele firm internetowych zapominają, iż aby rozpocząć dialog z internautą a potem go kontynuować należy pozyskać zgodę internauty na przesyłanie informacji handlowej poprzez e-mail, czyli również w formie newslettera. Przyjmuje się, iż zgodą nie jest umieszczenie na stronie adresu poczty elektronicznej bez klauzuli zgody na otrzymywanie informacji handlowej.

Reasumując, newsletter narzędzie marketingowe po które  przedsiębiorcy tak często i chętnie obecnie sięgają, aby pozyskać lojalnych klientów wymaga respektowania odpowiednich norm prawnych i przedsiębiorcy powinni mieć to na uwadze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.