Marketing w internecie

Informacja handlowa

Kluczowym zagadnieniem dla przetwarzania danych osobowych w działalności marketingowej prowadzonej w Internecie jest informacja handlowa, której ustawowa definicja ma bardzo szeroki zakres. Obowiązująca ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż informacją handlową jest  każda informacja służąca promocji towarów, usług lub też wizerunku.

Informacja handlowa w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną jest więc równoznaczna z przekazem o charakterze reklamowym.

Informacją handlową będą wszelkie działania mające formę reklamy, marketingu bezpośredniego, sponsoringu, promocji sprzedaży i public relations. Przy czym należy pamiętać, że  wysłanie informacji handlowej pocztą tradycyjną nie będzie podlegało wymogom ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Informacją handlową będą także informacje o rabatach, oferty promocyjne, konkursy i gry promocyjne pod warunkiem przekazu ich drogą elektroniczną.

Informacja handlowa w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną może być więc przekazywana przykładowo w formie:

1) wiadomości SMS

2) wiadomości MMS  umożliwiających przesyłanie komunikatów multimedialnych, takich jak zdjęcia, muzyka i filmy;

3) wiadomości tekstowo-multimedialnych, polegających na łączeniu w jednej informacji handlowej kilku SMS-ów i MMS-ów;

4) wiadomości e-mail;

5) umieszczanych na stronach WWW informacji, a także banerów reklamowych, reklam pop-up czy też pasków reklamowych z przesuwającym się tekstem na dole strony WWW zbliżonych do pasków informacyjnych stosowanych w programach telewizyjnych

Informacja handlowa – warunki dopuszczalności

Podstawowym wymogiem jest, aby informacja handlowa była wyraźnie wyodrębniona  i oznaczona.

Podmiot wysyłający środkami komunikacji elektronicznej lub umieszczający na stronach WWW informacje handlowe  musi wypełnić szczegółowe obowiązki informacyjne w zakresie podania danych teleadresowych, przygotowania i udostępnienia regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną i inne przewidziane prawem.

Marketing w internecie jakkolwiek dozwolony powinien odbywać się z poszanowaniem wyznaczonych ram prawnych.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: